St. Elisabeth Roosendaal
Informatie overzichtelijk en gestructureerd aanbieden aan de doelgroep
- Klant:
- St. Elisabeth Roosendaal
- Diensten:
- WEBSITE REDESIGN, CONTENT & PRODUCTIE, DIGITAL, GRAPHIC DESIGN, FOTOGRAFIE
Klant:
St. Elisabeth Roosendaal
Diensten:
WEBSITE REDESIGN, CONTENT & PRODUCTIE, DIGITAL, GRAPHIC DESIGN, FOTOGRAFIE
Uitdaging
Hoe vertaal je communicatie voor een oudere doelgroep naar een modern medium als een website. Niet dat senioren niet met internet overweg kunnen, maar de informatie behoefte en bruikbaarheid gaat voor ingewikkelde design keuzes.
Aanpak
Samen met het team van St. Elisabeth hebben we voor een duidelijke structuur gekozen die de bezoekers eenvoudig bij de informatie brengt die ze zoeken. Via een dubbele navigatie is het vinden van de juiste informatie voor iedereen duidelijk. Of je maakt gebruik van het ‘normale’ navigatiemenu, óf je gebruikt het navigatieblok in de header, waar meteen ook de zoekfunctie in is geïntegreerd.
De dubbele navigatie zorgt ervoor dat de bezoeker snel en efficient kan navigeren naar de informatie die men zoekt.
Het proces
Brand Discovery sessies
In een organisatie als St. Elisabeth is het belangrijk om iedereen ‘mee’ te hebben in het proces. Door middel van een discovery sessie wisten we meteen wat de wensen van alle partijen waren en konden we zo meteen een opzet maken waar iedereen zich in kon vinden.
Bewonersprofielen bepalen
St. Elisabeth heeft een aantal verschillende woonvormen. Van geheel zelfstandig tot groepswoningen. Al deze bewoners hebben een andere prioriteit in hun informatiebehoefte. Per bewonersgroep hebben we deze informatie verzameld en gestructureerd om de ideale pagina per groep te kunnen opzetten.
Website prioriteiten bepalen
Welke informatie dient de meeste aandacht te krijgen. Dit is per bewonersgroep anders.
Planning
Op basis van de Brand Discovery sessie bepalen we de planning m.b.t. de uitvoering van het gehele traject.
Vormgeving en structuur bepalen
Door een 3-tal ontwerprichtingen te presenteren kunnen we gezamenlijk bepalen welke elementen wel en welke niet werken. De vorm sluit aan op de eerder bepaalde merkattributen.

Website toelichting
In het ontwerp van de website voor St. Elisabeth hebben we prioriteit gegeven aan duidelijk navigatie, zodat de doelgroep eenvoudig kan vinden wat men zoekt. Halverwege de pagina hebben we middels een aantal themablokken nogmaals de mogelijkheid geboden om naar een onderwerp te navigeren van je keuze. St. Elisabeth heeft ook een sociale functie in de omgeving en organiseert diverse activiteiten in het huis waar ook omwonenden welkom zijn. De activiteiten kalender staat op de homepage en wordt uitgebreider getoond om de ‘ontmoeten en ontspannen’ pagina,
Tijd voor een goed gesprek?
Wij vertellen je graag in duidelijke taal hoe online marketing ook voor jouw bedrijf effectief kan zijn
Hi, wij helpen je graag op het gebied van online marketing. Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem dan snel contact op!