Gametimer

 

Schermgebruik beperken zonder discussies

Klant:
Gametimer.com
Diensten:
Branding, Content & Productie, Digital, Graphic Design

Klant:
Gametimer.com
Diensten:
Branding, Content & Productie, Digital, Graphic Design

Uitdaging

Gametimer is ontstaan uit het verlangen om het schermgebruik bij kinderen te structureren, zonder daar dagelijks een discussie over te moeten voeren. Gametimer is een eenvoudig te gebruiken apparaat waarmee kids dit zelf kunnen regelen op basis van de afspraken die ze met hun ouders maken. De eenvoud van het gebruik diende te worden weergegeven in de huisstijl en de opbouw van de website.

 

Aanpak

Door vooraf te bepalen bij welke doelgroepen deze problematiek het meest speelt, wisten we onze boodschap en tone of voice aan te passen op het taalgebruik van deze doelgroep. Met de intentie om internationaal actief te zijn als Gametimer moesten we ook rekening houden met de vertaalbaarheid en de mogelijkheid om de website/webshop meertalig te kunnen maken.

Het merk op de kaart zetten

Logo en kleuren

De Gametimer werkt eenvoudig door het apparaat te kantelen. De boven en onderkant van het apparaat zijn 6 hoekig. De ‘play’ kant is groen en de ‘stop’ kant is rood. Het logo bevat de 6 hoeken in deze kleuren en afhankelijk van welk perspectief je ziet is óf groen, óf rood boven. Net als het apparaat. De kleuren groen en rood ondersteunen bovendien de herkenbaarheid en ook hun psychologische betekenis sluit aan bij de doelen van Gametimer: Groei, harmonie, vastberadenheid.

Groei

Harmonie

Sterkte

Kracht

Vastberadenheid

#70AB41

#C52F1B

#000000

#9C9B9B

Het proces

Brand Discovery sessies
Door middel van een sessie waarin we gezamenlijk bepaalden voor wie de Gametimer bedoeld is en wat voor klanten de Gametimer bedient, legden we een goede basis het merk en de ontwikkeling van de website.

Klantenprofielen bepalen
Wie zijn de klanten van de Gametimer en wat zijn hun behoeften.

Merkattributen bepalen
Wat maakt de Gametimer uniek. Wat is de X-factor?

Website prioriteiten bepalen
Welke aanpassingen zullen het meeste omzet genereren.

Planning
Op basis van de Brand Discovery sessie bepalen we de planning m.b.t. de uitvoering van het gehele traject.Tone of voice bepalen
Vorm en stijl onderzoeken, wat past het best bij de merk attributen en het merk de Gametimer.

Het product tot leven brengen

Voor de eerste communicatie beschikten we slechts over zwart-wit renders van de industrieel vormgever. Alle renders zijn in photoshop bewerkt en kunnen gebruikt worden in de communicatie totdat de productie varianten van de Gametimers gefotografeerd kunnen worden.

Website toelichting

De website is gemaakt met de intentie om interesse te wekken in het nieuwe product: Gametimer. Klanten en geïnteresseerde bedrijven vinden hier alle informatie over de Gametimer. Later zal er een webshop aan worden toegevoegd voor verkoop aan consumenten. In eerste instantie wilde we vooral informeren. Met name omdat Gametimer internationaal op beurzen heeft gestaan en van daaruit mensen informeerde om ze vervolgens te verwijzen naar de website. De website begint met een packshot en het aankaarten van het probleem. Vervolgens tonen we de voordelen, verkrijgbare kleuren om dan over te gaan op ondersteuning middels (wetenschappelijke) video’s.

 

Tijd voor een goed gesprek?

Wij vertellen je graag in duidelijke taal hoe online marketing ook voor jouw bedrijf effectief kan zijn

Hi, wij helpen je graag op het gebied van online marketing. Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem dan snel contact op!

Ik wil graag meer weten. Bel me:

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Privacy-instellingen

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Decline all Services
Accept all Services