Transportmakelaar

 

Transportoplossingen toegankelijk maken voor drukke ondernemers.

Klant:
Transportmakelaar.nl
Diensten:
Branding, Content & Productie, Digital, Graphic Design

Klant:
Transportmakelaar.nl
Diensten:
Branding, Content & Productie, Digital, Graphic Design

Uitdaging

Hoe kun je in een markt waar iedereen zo’n beetje z’n vaste adresje heeft toch meerwaarde geven bij het boeken van transporten en vrachten? Ondernemers die nauwelijks tot geen tijd hebben, toch helpen. De klant was op zoek naar een nieuwe manier om drukke ondernemers een snelle en efficiënte vorm van transporten boeken te bieden.

 

Aanpak

Door middel van een brand discovery sessie hebben we niet alleen de juiste doelgroep kunnen bepalen, maar ook hun behoeften. Dat, gekoppeld met het ontdekken van de kern van het merk De Transportmakelaar, maakte dat we, samen met de klant, gekozen hebben voor een online systeem waarmee drukke ondernemers snel en efficiënt, drie mogelijke oplossingen voor hun transportvraag kunnen ontvangen, via een communicatie-middel naar keuze (mail, whatsapp, chat, etc…). 

Het merk op de kaart zetten

Logo en kleuren

Voor het logo zijn we op zoek gegaan naar relevante symboliek voor eigenschappen die in de brand discovery naar voren zijn gekomen. Het gaat bij de Transportmakelaar om meer dan alleen transport. Ook het vergroten van het netwerk aan mogelijkheden voor de klant heeft een hoge prioriteit. Door de vorm van een doos/pallet te combineren met een symbolische weergaven van een netwerk kwamen we tot het logo zoals het nu is. Vanuit de psychologische betekenis die we aan kleuren geven, zijn de kleuren blauw en geel bepaald.

Stabiliteit

Loyalitet

Wijsheid

Vertrouwen

Geloof

Waarheid

Intelligentie

Energie

+

=

#f5d410

#313280

#c4c3b9

#404040

Promovideo voor merkherkenning bij de lancering.

Het proces

Brand Discovery sessies
Door middel van een sessie waarin we gezamenlijk bepaalden wie de Transportmakelaar is en wat voor klanten de Transportmakelaar heeft, legden we een goede basis het merk en de ontwikkeling van de website.

Klantenprofielen bepalen
Wie zijn de klanten van de Transportmakelaar en wat zijn hun behoeften.

Merkattributen bepalen
Wat maakt de Transportmakelaar, de Transportmakelaar.

Website prioriteiten bepalen
Welke aanpassingen zullen het meeste omzet genereren.

Planning
Op basis van de Brand Discovery sessie bepalen we de planning m.b.t. de uitvoering van het gehele traject.

Vormgeving en structuur bepalen
Door een 3-tal ontwerprichtingen te presenteren kunnen we gezamenlijk bepalen welke elementen wel en welke niet werken. De vorm sluit aan op de eerder bepaalde merkattributen.

Tone of voice bepalen
Vorm en stijl onderzoeken, wat past het best bij de merk attributen en het merk de Transportmakelaar.

Website toelichting

Het ontwerp van de website sluit aan bij de definitie dat de bezoeker weinig tijd heeft en snel moeten kunnen zien of de diensten van De Transportmakelaar bij hun wensen passen. 3 duidelijke punten bovenaan de pagina maken meteen duidelijk hoe het systeem van De Transportmakelaar werkt.

Meteen daarna volgt een call-to-action die de klant aanspreekt op zijn/haar probleem: Tijdgebrek. De tekst “Nooit meer tijd verspillen met het zoeken naar de beste oplossing voor uw vracht” benoemt het probleem en de oplossing die De Transportmakelaar biedt.

Vervolgens bieden we nog een andere dienst van De Transportmakelaar aan (in dit geval de Transportscan). Social Proof (reviews) versterken het vertrouwen in het merk.

 

Tijd voor een goed gesprek?

Wij vertellen je graag in duidelijke taal hoe online marketing ook voor jouw bedrijf effectief kan zijn

Hi, wij helpen je graag op het gebied van online marketing. Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem dan snel contact op!

Ik wil graag meer weten. Bel me:

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Privacy-instellingen

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Decline all Services
Accept all Services