Waterschadeherstel
Onderhandelen in het belang van de consument.
- Klant:
- Waterschadeherstel b.v.
- Diensten:
- Huisstijl, Website design, Content & Productie, Digital, Graphic Design
Waterschadeherstel b.v.
Diensten:
Huisstijl, Website design, Content & Productie, Digital, Graphic Design
Uitdaging
Als importeur van elektrische scooters en 45 km auto’s was Mobek op zoek naar de juiste manier om het bedrijf en vooral hun producten zichtbaar te maken bij hun potentiële klanten.
Aanpak
Voor Mobek hebben we 2 websites gemaakt. Eerst zijn we uitgegaan van hun bedrijfsdoelstelling waarin ze direct aan particulieren zouden verkopen. Dit leek echter niet het juiste pad. Hierna hebben we een discovery sessie gedaan en zijn we erachter gekomen dat de focus moest gaan liggen op de elektrische scooters en het zoeken naar dealers in het hele land. Deze dealers staan dichter bij de consument en kunnen veel beter het product promoten.
3 maal is scheepsrecht
Hoe een discovery sessie Mobek op het juiste pad zette
Mobek had – zoals zo veel beginnende bedrijven – gekozen om de website door iemand in hun sociale kring te laten maken. Een kennis van een kennis. Ondanks dat de eerste website met veel energie en passie was opgezet, ontbrak het toch aan een aantal zaken. Technisch was er nog wel wat te verbeteren, maar vooral communicatief was de boodschap onduidelijk.
Voor de 2e versie hebben ze gezocht naar iemand die vooral de technische issues kon oplossen. Na een analyse van de bestaande website adviseerde we Mobek om niet alleen naar de technische kant te kijken, maar ook om de boodschap beter over te brengen.
Uiteindelijk bleven resultaten uit. We hebben toen een discovery sessie voorgesteld, om te achterhalen waar de échte mogelijkheden lagen voor Mobek. Het werd al snel duidelijk dat directe verkoop niet het juiste pad was en dat het zoeken naar enthousiaste en betrouwbare dealers de weg naar succes was. De hele website is met die kennis omgebouwd naar de huidige vorm en ondertussen groeit Mobek met 12 verkooppunten (dealers) in Nederland naar een mooi bedrijf.

Website toelichting
Vanuit de doelstelling – die we in de discovery sessie – hebben bepaald te kunnen halen, heeft de website 2 ‘doelen’. Ten eerste moeten we het merk Mobek op de kaart zetten. Door de look and feel van toekomst, jong en hip te combineren met de juiste hoeveelheid technische informatie spreekt het voor zowel het potentiële koperspubliek (de consument) alsook de (potentiële) dealers aan. Met microcopy wordt bij het menu-item “dealers” ook nog eens aangegeven dat Mobek altijd op zoek is naar nieuwe dealers.
Tijd voor een goed gesprek?
Wij vertellen je graag in duidelijke taal hoe online marketing ook voor jouw bedrijf effectief kan zijn
Hi, wij helpen je graag op het gebied van online marketing. Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem dan snel contact op!