Helpen Google Reviews met je Google Ranking?

Het antwoord is ja, Google Reviews helpt de lokale zoek ranking te verbeteren. De manier waarop klanten bedrijven vinden en kiezen, is de afgelopen jaren drastisch veranderd. In het verleden vertrouwden consumenten voornamelijk op de advertenties van een bedrijf, eerdere ervaringen of aanbevelingen van familie en vrienden. Nu steeds meer mensen overgaan op lokale zoekresultaten, begint Google zelfs automatisch lokale bedrijven uit te filteren met minder dan 4 sterren.

Goede beoordelingen helpen je bedrijf in korte tijd een boost te geven. Deze vergroten de betrouwbaarheid van uw bedrijf. Maar een hele belangrijke factor is dat klantrecensies helpen om de ranking van uw site in de zoekmachines te verbeteren.

Hoewel advertenties en persoonlijke aanbevelingen nog steeds een rol spelen in de customer journey, wenden de meeste consumenten zich nu meestal tot zoekmachines en online beoordelingen bij het nemen van aankoopbeslissingen. Ze doen dit om twee redenen. Ten eerste maakt Google het belachelijk eenvoudig om bedrijven in uw regio te lokaliseren. En ten tweede, en waarschijnlijk het belangrijkste, helpen online beoordelingen u om weloverwogen aankoopbeslissingen te nemen.

Aangezien Google’s Map Pack en Google-recensies hand in hand gaan, vragen bedrijven zich vaak af hoeveel invloed beoordelingen hebben op hun positie. Het simpele antwoord is veel. Volgens een recent onderzoek zijn online beoordelingen nu de vijfde belangrijkste factor in het feit dat een bedrijf online hoog scoort. Maar het belangrijkste om naar te kijken, is waar online beoordelingen populair zijn. De invloed van online reviews op de lokale zoek ranking nam met meer dan 20 procent toe op jaarbasis.

“We hebben nu meer dan alleen een logo, we hebben een fenomenaal nieuw merk en een volledige merk identiteit die kan concurreren op de nationale transportmarkt”

Gijs de Bot - Directeur Transportmakelaar

“We zijn van een kleine mode start-up naar online mode merk gegaan.
Create n’ communicate is professioneel, flexibel en denkt mee - echt geweldig

Dana Franssen - Eigenaresse Bootiez

“Door de procesmatige aanpak wisten we het hele project – ook intern – snel en efficient uit te voeren We hebben nu een website met een uitstraling en communicatie die écht bij St. Elisabeth past

Marieke Bouwman - Directrice St. Elisabeth Roosendaalz

Goede reviews verlagen het bouncepercentage van uw website.
Het bouncepercentage is een van de belangrijke factoren achter de positie van uw site. Het bouncepercentage betekent de duur dat een klant op uw website aanwezig is. Zodra een klant uw website bezoekt, maar de interface ervan en de functies geven hem niet binnen drie seconden voldoende vertrouwen, dan zal uw klant uw site binnen de kortste keren weer verlaten. Wanneer een klant met voldoende vertrouwen uw website bezoekt, zal deze langer op de website blijven en beïnvloed dit uw ranking in Google zeer positief.

Vergroot het merkvertrouwen door beoordelingen van klanten.
Transparantie is de kracht van een groeiend bedrijf. Zonder transparantie en vertrouwen is verliest u potentiële klanten. Als gevolg hiervan zal uw site een negatieve trend ondervinden en dat heeft weer impact op de relevantie score van de website voor Google. Ten slotte verliest de site zijn rang. Klantbeoordelingen zijn dus macht. Uit de klantrecensies heeft uw publiek een duidelijk, kristalhelder idee over uw bedrijf en voelt zich verder geïnteresseerd in het kopen van uw product of dienst.

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Privacy-instellingen

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Decline all Services
Accept all Services