Leadgeneratie voor bedrijven die willen groeien

Meer verkeer, meer aanvragen

Denk je er wel eens over na hoe je klanten jouw bedrijf vinden? Hoe komen ze zover dat ze bijvoorbeeld de telefoon oppakken of een contacformulier invullen? Hoe komt het dat ze het ene moment de telefoon er op gooien wanneer je weer eens de stoute kleren hebt aangetrokken en aan (koude) acquisitie bent begonnen en waarom ze de andere keer wel geïnteresseerd zijn in jouw verhaal?

Leadgeneratie zorgt er voor dat je uiteindelijk alleen de ‘warme’ leads binnen krijgt, waardoor je al je energie in kansrijke prospects kunt steken en niet een hele dag gefrustreerd ‘nee’ hoeft aan te horen. 

Hoe kom je dan aan die ‘warme’ leads? Daar zorgen wij samen voor. Als goed online marketing bureau doen doen we onderzoek naar jouw doelgroep en waar zij naar op zoek zijn. Door die vraag te beantwoorden kun je mensen geïnteresseerd krijgen in jouw product of dienst. Al deze geïnteresseerden halen we dan door een filter (funnel) waarna alleen de échte waardevolle prospects overblijven

Leadgeneratie

meer verkeer, meer aanvragen

De voordelen van goede leadgeneratie:

  • Geen koude aquisitie meer

  • Hogere omzet per klant

  • Website als klanten machine

  • Werkt door wanneer jij niet werkt

Hoe zorgen we voor meer leads? We gaan samen de volgende stappen doorlopen:

  • Doel van de website bepalen
  • Website analyse
  • Website aanpassen waar nodig
  • Doelgroep analyse (Buyer Persona opstellen)
  • Mediaplan maken en uitvoeren

Wil je ook meer en betere leads via je website?

Leadgeneratie volgens de KLT methode

KLT  De marketingfunnel die wél werkt

 

We gebruiken de KLT methode om van koude prospects warme leads te maken. Hierdoor is het mogelijk om met minder budget toch meer resultaat te halen. KLT staat voor Know, Like en Trust. Dit is de volgorde waarin we je potentiele klanten langzaam klaar stomen om tot aankoop over te gaan.

Know

In deze fase focussen we ons alleen op het bekend maken van je bedrijf met je diensten en/of producten bij de doelgroep. Door deze groep te voorzien van waardevolle informatie kunnen we er voor zorgen dat mensen bekend raken met je bedrijf en de website al een (paar) keer bezoeken. De potentiele klant leert je dus letterlijk “kennen“.

Like

Nu de doelgroep je bedrijf kent moeten we er voor gaan zorgen dat ze een positief gevoel krijgen bij het zien van je bedrijf. DIt doen we door de mensen die je website bezoeken te belonen met nog meer waardevolle informatie. Dit zal per branche anders zijn. Uiteindelijk gaat het er om dat een positief gevoel overheerst wanneer ze communicatie van je bedrijf zien of ontvangen. Ze gaan informatien van jouw bedrijf dus al “leuk” ervaren.

Trust

In deze fase zijn de mensen die overgebleven zijn dus helemaal klaar om tot aankoop over te gaan. Ze kennen het bedrijf en vinden de informatie die ze krijgen leuk. Nu ontstaat er bij deze groep een vertrouwen dat jouw bedrijf kennis heeft van hetgeen waar zij naar op zoek zijn en door de waardevolle informatie die ze gekregen hebben hebben ze ook een goede service ervaring. Er is nu genoeg vetrouwen om tot een deal over te gaan.

%

74% van B2B bedrijven uit de Fortune 500 hebben marketing automation toegepast

%

63% van bedrijven die succesvol zijn met marketing automation is van plan meer budget vrij te maken

%

64% zegt binnen 6 maanden meer resultaat te halen

%

70% van de bedrijven gebruikt marketing automation. Jouw concurrent ook?

Vertel me meer over leadgeneratie

15 + 3 =

 
 
x

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Ik accepteer Ik weiger Privacycentrum Privacy-instellingen Meer informatie over ons cookiebeleid