MERKBEKENDHEID VERGROTEN
Meer bekendheid, hogere waarde
Leadgeneratie zorgt er voor dat je uiteindelijk alleen de ‘warme’ leads binnen krijgt, waardoor je al je energie in kansrijke prospects kunt steken en niet een hele dag gefrustreerd ‘nee’ hoeft aan te horen.
Hoe kom je dan aan die ‘warme’ leads? Daar zorgen wij samen voor. Wij doen onderzoek naar jouw doelgroep en waar zij naar op zoek zijn. Door die vraag te beantwoorden kun je mensen geïnteresseerd krijgen in jouw product of dienst. Al deze geïnteresseerden halen we dan door een filter (funnel) waarna alleen de échte waardevolle prospects overblijven

Merkbekendheid
meer bekendheid, hogere waarde
De voordelen van goede leadgeneratie:
-
Geen koude aquisitie meer
-
Hogere omzet per klant
-
Website als klanten machine
-
Werkt door wanneer jij niet werkt
- Doel van de website bepalen
- Website analyse
- Website aanpassen waar nodig
- Doelgroep analyse (Buyer Persona opstellen)
- Mediaplan maken en uitvoeren
Wil je ook meer en betere leads via je website?

KLT – De marketingfunnel die wél werkt
We gebruiken de KLT methode om van koude prospects warme leads te maken. Hierdoor is het mogelijk om met minder budget toch meer resultaat te halen. KLT staat voor Know, Like en Trust. Dit is de volgorde waarin we je potentiele klanten langzaam klaar stomen om tot aankoop over te gaan.
Know
In deze fase focussen we ons alleen op het bekend maken van je bedrijf met je diensten en/of producten bij de doelgroep. Door deze groep te voorzien van waardevolle informatie kunnen we er voor zorgen dat mensen bekend raken met je bedrijf en de website al een (paar) keer bezoeken. De potentiele klant leert je dus letterlijk “kennen“.
Like
Nu de doelgroep je bedrijf kent moeten we er voor gaan zorgen dat ze een positief gevoel krijgen bij het zien van je bedrijf. DIt doen we door de mensen die je website bezoeken te belonen met nog meer waardevolle informatie. Dit zal per branche anders zijn. Uiteindelijk gaat het er om dat een positief gevoel overheerst wanneer ze communicatie van je bedrijf zien of ontvangen. Ze gaan informatien van jouw bedrijf dus al “leuk” ervaren.
Definitie
Grootheid (meestal percentage) die aangeeft hoeveel consumenten het merk kennen. Het is een graadmeter voor de sterkte van een merk. We kennen: – Onbekendheid Een onbekend merk is voor de consument vrijwel gelijk aan een merkloos artikel. Het heeft voor hem geen toegevoegde waarde. – Passieve bekendheid (ook wel geholpen bekendheid of aided recall genoemd) Van passieve merkbekendheid is sprake als de consument wordt geconfronteerd met een lijst van bijvoorbeeld biermerken en hem wordt gevraagd: ‘Welk van deze merken bier kent u?’ Passieve merkbekendheid kan voor de consument de doorslag zijn om het product te kopen als de andere merken voor hem onbekend zijn. – Actieve merkbekendheid (is sterker dan passieve merkbekendheid) Van actieve merkbekendheid is sprake als de consument op de vraag ‘Noem enkele biermerken’ bepaalde merken noemt. Hierbij is zelfs de volgorde van belang.
%
74% van B2B bedrijven uit de Fortune 500 hebben marketing automation toegepast
%
63% van bedrijven die succesvol zijn met marketing automation is van plan meer budget vrij te maken
%
64% zegt binnen 6 maanden meer resultaat te halen
%