Webshop optimalisatie voor meer verkopen

MEER CONVERSIE, MEER VERKOPEN

Heb je een webshop en zou je meer willen verkopen? Er zijn verschillende marketing technieken die je helpen bij het verhogen van je omzet via je webshop. Het gaat dan niet alleen om meer nieuwe klanten (die zijn natuurlijk altijd welkom), maar vooral ook hoe je meer uit je huidige klanten kunt halen. Die laatste groep hoef je namelijk niet meer voor je te winnen en te overtuigen. Zij hebben al bij je besteld en zijn (als het goed is) tevreden klanten.

Verhoog het vertrouwen in jouw webshop! Zorg er voor dat jouw webshop er uitspringt tussen alle andere webshops in jouw branche. Niet alleen keurmerken, maar ook voldoende informatie (less is more gaat hier duidelijk niet op) en goede foto’s. Een beeld zegt meer dan duizend woorden en dat geldt zeker ook voor een webshop zo. Onduidelijke en/of onscherpe foto’s zorgen ervoor dat je potentiële klanten snel doorgaan naar jouw concurrent. Het vertrouwen kun je ook verder verhogen door duidelijke communicatie. Zorg er dus voor dat alle evt. bijkomende kosten duidelijk zijn, je retourbeleid etc, etc.

Webshop

meer conversie, meer verkopen

Webshop optimalisatie zorgt voor:

  • Meer omzet per klant

  • Hogere conversie

  • Minder cart verlatingen

  • Ambassadeurs voor jouw shop

Hoe zorgen we voor meer omzet via jouw webshop? We gaan samen de volgende stappen doorlopen:

  • Webshop analyse
  • Doelgroep Analyse (Buyer Persona opstellen)
  • Website aanpassen waar nodig
  • Conversie tools installeren en meten
  • Plan maken en uitvoeren

Wil je ook meer verkopen via je webshop?

  • Zorg dat alle functies op je website goed werken

  • Zorg voor duidelijke (uitgebreide) product informatie

  • Maak het je bezoeker zo makkelijk mogelijk

  • Verstop je kortingscode invulbox

  • Maak gebruik van call-to-actions

  • Vermeld je UBR’s duidelijk op de shop pagina

  • Creëer vertrouwen

  • Verleid je bezoekers

  • Zorg voor een goed werkende mobiele website

  • Test, test, test!!

Vertrouwen zorgt voor meer omzet

 

We gebruiken de KLT methode om het vertrouwen van potentiële klanten te verhogen. Iemand zal eerst jouw shop moeten leren kennen om vertrouwen te hebben. Dit is iets wat je al voor dat een klant aan kopen denkt gaat doen. Via (met name) social media kanalen voorzie je je doelgroep van relevante informatie over jouw producten en/of diensten. Hiermee ontstaat een ‘band’ met jouw merk. Omdat deze band er is zal – op het moment dat er aan kopen wordt gedacht – eerder aan jouw webshop worden gedacht dan aan die van jouw concurrent. We gebruiken daarnaast ook nog on-page optimalisatie om de conversie van de bezoekers te verhogen. Dit wil zeggen dat wanneer iemand op je webshop komt, deze eerder geneigd zal zijn om ook daadwerkelijk te kopen. Dit doen we op diverse manieren. Met de 10 tips links kun je de gebruikerservaring van je bezoekers al behoorlijk verbeteren

%

74% van B2B bedrijven uit de Fortune 500 hebben marketing automation toegepast

%

63% van bedrijven die succesvol zijn met marketing automation is van plan meer budget vrij te maken

%

64% zegt binnen 6 maanden meer resultaat te halen

%

70% van de bedrijven gebruikt marketing automation. Jouw concurrent ook?

Vertel me meer over webshop optimalisatie

13 + 8 =

 
 
x

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Ik accepteer Ik weiger Privacycentrum Privacy-instellingen Meer informatie over ons cookiebeleid